THE STORY

Berättelsen om drömmar visioner och mål

frågor
och
svar

- Har ni parkeringar?

* Parkering finns längs gatan. (Landsvägen)

- Vilka är era öppettider?

* Öppet tider: Alla dagar från 06.00
Måndag – Fredag / 06.00-22.00
Lördag - Söndag / 06.00-18.00

- Håller ni klasser på engelska?

* Alla klasser hålls på engelska, säg bara till coachen innan klassen startar om ni vill ha förklaringar på svenska.

- Hur ser schemat ut?

* Vårt klassutbud utvecklas ständigt i takt med att våra medlemmars träningsvanor utvecklas. Just nu ser vårt schema ut såhär:

http://www.coretrainingcenter.nu/boka-pass/

- Jag har en gammal skada / Jag är rädd för att göra illa mig. - Kan jag träna?

* Om du kan träna avgör endast du, men vi kan skala ner intensiteten för att passa dig, ta alltid upp skador med den Coach som ansvarar för passet, det sista vi vill är att någon skall skadas, eller förvärra en redan existerande skada.

- Hur är klasserna uppbyggda?

* HIIT: (high intensity)
Här tränar vi med ständigt varierade funktionella rörelser från gymnastiken, tyngdlyftningen, konditionsträning och allt däremellan som utförs med hög intensitet.

- Här bygger vi upp din mjölksyra tröskel och flås. Passar alla nivåer. Nivån anpassas individuellt.

HIIT2: (very high intensity)
Här tränar vi med ständigt varierade funktionella rörelser från gymnastiken, tyngdlyftningen, konditionsträning och allt däremellan som utförs med väldigt hög intensitet.

- Här bygger vi upp för att maximera din mjölksyra tröskel och flås. Passar alla nivåer. Nivån anpassas individuellt.

RESISTANCE: (strenght)
Om du gillar att lyfta tungt? Då är Resistance något för dig. Här ingår allt från tunga farmerswalk, deadlifts, tunga benböj, axelpressar, bänkpressar mm, med färre repetitioner men mycket tyngre vikter.

- Här bygger vi upp din råstyrka. Passar alla nivåer. Nivån anpassas individuellt.

ULTRA: (a mix of Everything)
Om du gillar att lyfta tungt blandat med högt krävande konditionsövningar så rekommenderar vi er denna utmaning.

- Här bygger vi upp din vilja att utmana dig själv, kondition, styrka, flås samt prövar dina gränser. Viss träningsvana bör finnas. Nivån anpassas individuellt.